Okluzja – co to jest

okluzja lublin

Okluzja to prawidłowe ułożenie stawu skroniowo-żuchwowego, wraz z prawidłowym napięciem mięśni, oraz właściwa relacja pomiędzy zębami górnymi i dolnymi. Wszelkie nieprawidłowości występujące w tym obszarze to podstawy do rozwoju choroby okluzyjnej.

Powodem choroby okluzyjnej mogą być wady ortodontyczne, czy utrata nawet jednego zęba lub wyrzynające się zęby mądrości.  Do jej rozwoju przyczyniają się również płaskie wypełnienia zębów, które nie posiadają  odtworzonych guzków i bruzd, czyli kształtu naturalnego zęba.

Objawy choroby okluzyjnej to między innymi ścieranie zębów. Następnymi objawami, które u Pacjentów powinny wzbudzić niepokój, to: ruchomość zębów, nadwrażliwość na zimno lub ciepło oraz ból przy nagryzaniu. Bardzo często towarzyszą im również bóle mięśniowe lub migreny. Należy pamiętać, ze nieleczona choroba okluzyjna grozi nawet utratą zębów, dlatego warto też zapytać np. swojego partnera albo partnerki, czy przypadkiem nie zdarza nam się zgrzytać zębami w nocy podczas snu.

Przeprowadzane przez nas leczenie choroby okluzyjnej pozwala na:

• ochronę zębów przed ścieraniem,
  • usunięcie nawyku zgrzytania zębami,
  • usunięcie napięcia mięśni czaszki i spowodowanych tym bólów głowy,
  • przywrócenie zdrowego i pięknego uśmiechu,
  • uzyskanie harmonii w funkcjonowaniu wszystkich narządów żucia.

Nasze wieloletnie doświadczenie w leczeniu zaburzeń okluzyjnych pozwala na ich skuteczne wyeliminowanie, a procedury stosowane w naszym gabinecie to uznane światowe rozwiązania – m.in. popularna metoda J.Kois’a.