Leczenie kanałowe rozwiąże problem zapalenia miazgi zęba!

Leczenie endodontyczne jest popularnym zabiegiem służącym usuwaniu zainfekowanej miazgi z komory i kanałów korzeniowych zęba. Zapalenie wspomnianej tkanki dotyka dużej liczby Pacjentów, powodując poważny ból utrudniający normalne codzienne funkcjonowanie. Na czym polega leczenie kanałowe oraz jakie są najważniejsze fakty z nim związane? W dalszej części bliżej opiszemy procedurę, a także korzyści płynące z jej wykonania.

Sytuacje wymagające leczenia kanałowego

Konieczność przeprowadzenia leczenia endodontycznego tworzą dwie sytuacje – poważne urazy mechaniczne uzębienia, kiedy jego głębsze struktury są podatne na działanie bakterii oraz zapalenie miazgi spowodowane działaniem próchnicy. Zabieg ten jest przeprowadzany znacznie częściej w tym drugim przypadku i stanowi nieraz ostatnią deskę ratunku dla danego zęba.

Jak wspomnieliśmy, zapalenie miazgi to wynik działania bakterii próchnicy obecnych w jamie ustnej (głównie kamieniu nazębnym). Po dostarczeniu odpowiednich składników odżywczych, przede wszystkim cukrów, wydzielają kwaśne substancje powodujące erozję szkliwa i jego uszkadzanie. Wówczas droga dla szkodliwych drobnoustrojów w głąb tkanek zębów zostaje otwarta, a miazga z czasem ulegnie stanowi zapalnemu.

Jak wygląda leczenie kanałowe zęba?

Leczenie kanałowe polega na otwarciu jego komory oraz eliminacji zakażonej miazgi w niej i w kanałach korzeniowych. Stosuje się do tego specjalne narzędzia pokroju pilników oraz endometrów odmierzających długość wspomnianych kanałów. Kiedy najważniejsze struktury zostaną dokładnie oczyszczone, endodonta wypełnia je gutaperką, czyli bazującym na naturalnych żywicach materiałem zabezpieczającym ząb przed ponownym rozwojem bakterii, a także utrzymującym jego anatomiczną budowę. Zależnie od wielkości ubytku tkanek wynikłego podczas zabiegu, można je odbudować przy pomocy wypełnień światłoutwardzalnych lub wkładu koronowo-korzeniowego.

Warto zaznaczyć, iż w NewLook Clinic leczenie kanałowe przebiega przy użyciu nowoczesnego mikroskopu stomatologicznego. Zapewnia on endodoncie duże przybliżenie (25-krotne), dzięki któremu dokładnie lokalizuje on kanały korzeniowe i wszystkie zainfekowane tkanki, zwiększając skuteczność zabiegu do około 95%! Procedura w wielu przypadkach trwa jedną wizytę, ponadto często odstępuje się od kłopotliwego zatruwania zęba.

Obecne leczenie kanałowe jest bezbolesne

Najważniejszym czynnikiem odstraszającym Pacjentów od przeprowadzenia leczenia kanałowego był potencjalny ból odczuwany podczas jego realizacji. Przy zastosowaniu nowoczesnych znieczuleń miejscowych procedura przebiega całkowicie bezboleśnie i komfortowo, dodatkowym atutem są umiejętności lekarza prowadzącego oraz mikroskop stomatologiczny. Pozwala on ekspertowi maksymalnie zawęzić pole zabiegowe, a także pracować z pełnym poszukiwaniem tkanek, co dodatkowo zmniejsza ryzyko niechcianych powikłań.

Dlaczego warto przeprowadzić leczenie kanałowe?

Najważniejszą zaletą przeprowadzonego leczenia kanałowego jest oczywiście eliminacja bólu związanego z zapaleniem miazgi zęba – infekcja powoduje bardzo silne bolesne odczucia, które nie pozwalają Pacjentowi na wykonywanie najprostszych czynności, takich jak jedzenie czy picie. Ponadto zabieg umożliwia zachowanie funkcjonalnego stałego uzębienia i wyklucza konieczność wykonania kosztownego leczenia protetycznego. Dlatego przy spostrzeżeniu nawet nieznacznych niepokojących zmian, warto udać się do gabinetu dentystycznego, gdzie doświadczony ekspert określi źródło problemu oraz dobierze skuteczne rozwiązanie.

Jeżeli odczuwasz przeszywający ból zęba, który może wymagać leczenia kanałowego, umów się na wizytę w NewLook Clinic! Nasz ekspert wykona pełną diagnostykę umożliwiającą przeprowadzenie komfortowego zabiegu, zapewniającego optymalne efekty ! Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer [numer_telefonu_link] lub wypełniając formularz. Rejestratorki pomogą wybrać satysfakcjonujący termin konsultacji.